Earn The Crown.

Söndag. Yep. Gårdagens bravader står högt nu, lyckades sänka min nemesis (an archenemy getting punishment or defeat that is deserved and cannot be avoided) Niklas i bowlingen med 599-560 på 4:a serier. Vilket jag själv anser är relativt mycket elite (Someone who is among the best at certain task) efter ha slängt i mig öl mestadels av dagen. Så för att fira detta blev jag tvungen att dänga igång Street Fighter serien idag på morgonen. Så nu klockan 22:40 har jag geekat (A person intensely interested in a particular field or hobby, generally at the expense of broader social interaction). mig igenom 29 avsnitt av denna underbara serie.

För er som inte vet vad Street Fighter är för något; Bison, ledare för den internationella terroristorganisationen Shadowlaw, söker efter den bästa slagskämpen på jorden. Han hittar en vandrare vid namn Ryu (Fullständiga namn Satsui no Hadou ni Mezameta Ryu)  som verkar stämma in på den beskrivningen, men då Bison inte lyckas fånga in Ryu nöjer han sig med Ryus barndomsvän Ken Masters som har gått i lära hos samma mästare som Ryu. Samtidigt försöker Guile, från amerikanska armén tillsammans med den Chun Li från Kina sätta stopp för Shadowlaw. 

För att klanka ner på denna underbara serie lite, så måste jag ifrågasätta storleken på dessa 17 åriga grabbar. Jo visst om man legat i hårdträning sedan man var 2 och gått på steroider ungefär lika länge så kanske man skulle kunna se ut så, men fortfarande knappast troligt. but then again, de är trots allt anime/manga, Men får nog säga som om Star Wars, Heeelt orealistiskt. FTM, Star Wars suger.
image2
Yes, de är Ryu. Hadouken.

V. Out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback