Pain Pain Pain.

Efter en lång produktiv dag kommer jag hem dänger igång tvn och inser att som vanligt visas inget annat än tv-program för arbetslösa. Appropå att vara arbetslös, det måste nog vara bland det tråkigaste som finns.. Missförstå inte detta nu, att jobba suger getpung, men att gå hemma är ta mig fan något i hästväg tråkigt. Jag kan ta mig själv som exempel, som gick hemma i 3 månader. En typisk dag i den arbetslösas vardag, Man börjar dagen klockan 12-13:00 ungefär, går uppför trappan, kliver in i köket, där sitter pappa och äter middag efter att ha jobbat i 5 timmar redan. man rotar lite snabbt igenom kylskåpet, inser att mjölken du drack upp igår inte finns där idag.. drar ett lätt -suck- ljud och glider ner för trappan igen och lägger sig i sängen och glor på "Ordjakten".. Yep Ordjakten, TV4:s svar på Blair Witch Projekt. De har allt man inte vill se, nån gay snubbe som letar efter ord som dem själva hittat på, alternativt är så sjukt enkelt att varenda idiot vill ringa på de. För att vinna 1200 kronor "om du inte tar alla Jackpot symboler" som är 3 stycker bakom 24 nummer, nu ska vi se hum de är nog ett odds på 1:10000 att man ska lyckas pricka alla dem. Efter de, vad gör man? man sover. och dagen upprerar sig själv. Några dagar steg jag inte ens ur min säng utan låg rakt igenom och sov.

I Vilket fall så var de inte de jag tänkte skriva om utan.... Sunes Jul. Denna underbara "Julkalender" förgyllde denna annars trista dag. Tänker inte ens förklara vad det handlar om förstår ni inte det eller har missat att se de, skyll er själva. För detta är utan tvekan den bästa "Julkalendern" som någonsin gjorts.

image4
Denna scenen är storslagen.
-En söt tjej!
"Sune känner ett pirr i magen"
-Här gäller det att imponera med bra skridskoåkning.



Heeeelt underbart.

V. Out _/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback